Portada Actualitat Manresa Comarques Esports Cultura Tendències Catalunya Central
Cercador web Google
 Manresa   16/03/2017
Manresa demana més viatges directes en bus a Barcelona
L'Ajuntament assegura que la Generalitat no ha atès les seves demandes en els nous horaris que es faran públics en breu
De: Redacció  
Usuaris pujant a un dels busos de Monbus a l'estació de Manresa. Foto: Jordi Preñanosa

L’Ajuntament de Manresa ha emès un comunicat per manifestar "el seu estricte compromís de vetllar pel bon funcionament del servei de bus Manresa-Olesa-Barcelona, tal i com ja ha anat fent des que es va posar en marxa el servei amb el nou concessionari (Hispano-Igualadina) el desembre passat".

Segons explica el consistori, la Generalitat i l'empresa han acordat darrerament una proposta de nous horaris "que es farà pública i entrarà en vigor els propers dies". La proposta ha de resoldre, en teoria, "els temes de puntualitat i capacitat del servei". Per a l'Ajuntament, però, es tracta "d'una proposta que, malgrat no representa una pèrdua d’expedicions ni decrement del servei, no respon a la majoria de les demandes d’increment de viatges i canvis d’horaris proposades pels usuaris i traslladades per l’Ajuntament de Manresa a la Generalitat".

Per tot plegat, l’Ajuntament de Manresa deixa clar que "vetllarà pel compliment del servei, recopilarà la informació rebuda d’usuaris per diversos canals i farà reunions amb la comissió de representants dels usuaris per tal d’assegurar la qualitat del servei i traslladar a la Generalitat, com s’ha fet sempre, totes les incidències i queixes que es detectin".

Alhora, l’Ajuntament no deixarà de reclamar a la Generalitat una millora del servei, que el consistori entén que passa perquè hi hagi "més expedicions directes entre Manresa i Barcelona, seguint les directrius marcades pels serveis Express.cat, que són línies d’altes prestacions".

Problemes amb el nou concessionari
L’Ajuntament assegura que la preocupació pel bon funcionament del servei "ha estat permanent". Els primers dies, el desembre passat, "el servei va ser molt deficient: disfuncions de falta de coneixement de rutes de conductors, avaries repetides de vehicles, incompliment d'horaris i falta de capacitat d'oferta per la demanda de servei a determinades hores, el que provocava gent dreta o que no pogués pujar al bus", relata el comunicat.

L’Ajuntament, recorda, "va rebre moltes queixes, que es van  recollir, escoltar i traslladar al titular del servei, exigint que es millorés la situació de forma immediata". Posteriorment, durant el període de Nadal, la Generalitat va obrir expedients informatius a l'empresa, i es va millorar les incidències en conductors i avaries, si bé van continuar problemes de mobilitat o falta de capacitat d’expedicions. En aquest moment, l’Ajuntament va propiciar una primera reunió de treball amb la comissió de representants dels usuaris, "i després se n’han anat fent més, periòdicament".

Per tal de recollir totes les demandes, es va organitzar a l’Ajuntament de Manresa una primera reunió el 19 de gener amb el titular del servei (Generalitat), ajuntaments afectats (Manresa, Monistrol, Olesa, Abrera) i representats dels usuaris, on es va acordar confeccionar uns nous horaris per millorar la puntualitat i la capacitat del servei.
Després que l'Ajuntament de Manresa i els altres afectats fessin esmenes a dues propostes de nous horaris, ara la Generalitat té a punt els nous horaris, que farà públics els propers dies.

Imprimir | Enviar per email




 
Escriu la teva opinio
Nom:
Opinió:
Escriu el resultat de 3+2 (en xifra):
















Serveis
  • Meteo
  • Agenda [Proposa actes fent clic]


  • Pompeu Fabra, 7-13, 08240-Manresa
    Tel.: 93 872 53 53
    elsetmanari@tlbgrup.com | Qui som | TLB GRUP|
    Avís Legal |
     
    [Portal creat per Duma Interactiva ]